Hetki, ladataan...

suomen highland cattle club ry

Jäsentiloja yhdistyksessä oli vuoden 2023 alussa 225 kappaletta. Samaan aikaan Suomessa oli noin 16 000 ylämaankarjan nautaa. Suomen Highland Cattle Club ry. (SHCC ry) perustettiin huhtikuussa 1997. Yhdistyksen tarkoituksena on tehdä tunnetuksi highland cattle -rotua, edistää ja tukea kasvatustoimintaa Suomessa sekä toimia kasvattajien valtakunnallisena yhdyssiteenä.

Suomen Highland Cattle Club ry - säännöt

Highland Cattle Club Finland Föreningens ändamål är att göra Highland Cattle, den skotska höglandsboskapen känd, befrämja och stöda den nationella avelsverksamheten. Highland Cattle Club Finland grundades i april 1997. Antalet medlemsgårdar var 225 st. i början av år 2023. Höglandsboskapens antal i Finland var då ca 16 000 djur. Klubben ordnar bl.a utställningar och är i kontakt med andra föreningar.

Highland Cattle Club Finland was founded in April 1997 and by the beginning of 2023 had 225 member farms. At this time there were around 16 000 cattle in total in Finland. The club's main purpose is to raise awareness of this Scottish cattle breed, to promote it and to support the national breeding operations. The club also arranges shows and liaises with other associations at home and abroad.